Zobacz wszytkie serwisy JOE.pl
blogiblog4u.pl blogiblogasek.pl katalog stronwjo.pl avataryavatary.ork.pl czcionkiczcionki.joe.pl aliasydai.pl, ork.pl, j6.pl tapety tapety.joe.pl obrazkiobrazki na NK
Online: ---
zdrowie i choroby
Szanowny Użytkowniku,
Zanim klikniesz 'Przejdź do serwisu', prosimy o przeczytanie tej informacji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, iż Państwa dane osobowe zawarte w plikach cookies są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do udostępniania niektórych funkcjonalności serwisu. W przypadku braku zgody na takie przetwarzanie prosimy o zmianę ustawień w stosowanej przez Państwa przeglądarce internetowej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest GO-MEDIA, z siedzibą ul. Stanisława Betleja 12 lok 10, 35-303 Rzeszów, VAT-ID: PL792-209-42-66.
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu świadczenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, wszelkie wnioski dotyczące wskazanych powyżej praw prosimy kierować na adres email: gomedia@interia.pl.
dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom: Netsprint S.A., Google LLC, Stroer Digital Operations sp. z o.o., w celu prowadzenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
podane dane będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 pkt i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do GIODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
klikmapa.pl
26 Porad optymalizacji Zdrowia
Strona Główna | Księga Gości 0 | Dodaj do Księgi | Dodaj do Ulubionych | 3117



26 Porad optymalizacji Zdrowia

Sprawdź więcej o ramki na zdjęcia.


Rady przedstawione są w tym artykule są bardzo ogólne. Dlatego za nim się do nich dostosujesz zachęcam Cię do ich głębszego przeanalizowania i dopasowania do własnych potrzeb.





1. Unikaj obfitego śniadania złożonego z dużej ilości mąki pszennej (chleb, bułki, babeczki)
2. Unikaj jedzenia dużych posiłków w ciągu dnia. Duże posiłki spowolniają Cię i czujesz się wyczerpany lub słaby.


3. Jeśli jesteś głodny lub masz zawroty głowy, jedz niewielkie ilości chudego białka, takie jak jajka, biały ser lub jogurt. Jedząc same białka (na pusty żołądek) można zwiększyć działanie neuroprzekaźników, takich jak dopamina i acetylocholina.


4. Zminimalizuj jedzenie w ciągu dnia, w większości jedz surowe owoce i warzywa oraz ich soki. To pomoże ci w detoksykacji i prawidłowym odżywianiu mózgu w niezbędne składniki odżywcze i przeciwutleniacze. Dzięki temu Twój mózg będzie chroniony od codziennych ataków wolnych rodników.


5. Jedz tłuste ryby takie jak łosoś, tuńczyk, miecznik i sardynki. Olej rybi zawiera niezbędne nienasycone związki Omega 3, EPA i DHA, które odgrywają krytyczną rolę w rozwoju mózgu, jak również poprawie pamięci, zdolności uczenia się i zdolność umysłowych.


6. Siemię lniane jest kolejnym doskonałym źródłem Omega 3, niezbędnych kwasów tłuszczowych (EFA). Większości ludzi dzisiaj brakuje Omega 3 w diecie. Niedobór EFA lub brak równowagi jest uważany za przyczynę niektórych chorób mózgu i procesów starzenie się w mózgu.


7. Używaj suplementów posiadających Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe w celu zapewnienia niezbędnego pożywienia dla Twojego mózgu.


8. Kieliszek czerwonego wina do kolacji może poprawić funkcjonowanie Twojego mózgu.


9. Należy unikać picia nadmiernej ilości alkoholu, który jest toksyczny i uważa się, że niszczy komórki mózgu.


10. Jedz granulki lecytyny. Lecytyna sojowa jest doskonałym źródłem choliny, inozytolu i fosforu, które są kluczowe dla optymalnego funkcjonowania mózgu.


11. Zminimalizuj spożycie cukru. Trzymaj się z dala od słodkich zbóż, batonów lub napojów gazowanych. Powodują one, że wahania cukru we krwi, co prowadzi do niewrażliwości na insulinę. Brak wrażliwości na insulinę jest uważana za główną przyczynę nieefektywnej dostawy energii do mózgu.


12. Suplementuj się witaminami i przeciwutleniaczami, aby zagwarantować optymalne funkcjonowanie mózgu. Witaminy z grupy B odgrywają kluczową rolę jako katalizatory w produkcji podstawowych neuroprzekaźników mózgu i hormonów. Niedobór nawet jednej witaminy może niekorzystnie wpływać na funkcjonowanie mózgu.


13. Weź Ginkgo biloba, aby poprawić krążenie mózgu i pamięci.


14. Żeń-szeń (Panax ginseng) w ciągu dnia pracuje jako tonik i uważa się, że przyczynia się do zwiększenia aktywności umysłowej. Żeń-szeń syberyjski należy wziąć pod koniec dnia, działa on uspakajająco na mózg.


15. Jedz węglowodany w wieczornych porach. Złożone węglowodany zrelaksują Twój umysłu przed snem. Węglowodany zwiększają serotoninę i neuroprzekaźnik mózgu, który jest odpowiedzialny za dobre samopoczucie i stan relaksu.


16. Jedz pokarmy bogate w tryptofan przed snem, takie jak gorące mleko z miodem lub banany. Tryptofan jest białkiem budulcem dla serotoniny i hormonu melatoniny, która reguluje zdrowy cykl snu. Melatonina chroni mózg przed chorobami starzenia się. Działa jak przeciwutleniacz i zapobiega chorobom przeciwnowotworowym.


17. Upewnij się, że do dostarczasz organizmowi wielu składników mineralnych. Minerałów takich jak wapń i magnez, które odgrywają istotną roli w regulacji optymalnej sprawności umysłowej. Poprawiają nastrój oraz chronią przed bólami głowy. Minerały chronią również mózg przed toksycznymi metali takimi jak ołów czy rtęć.


18. Unikaj zjełczałego tłuszczu, nasyconych tłuszczów i trans kwasów, które znajdziesz w margarynie lub uwodornionych olejach lub w dodatkach do różnych produktów spożywczych. Złe tłuszcze osłabiają optymalne funkcjonowanie mózgu i powodują uszkodzenia mózgu.


19. Ćwicz systematycznie zgodnie z programem treningowym. Ćwiczenia pomogą Ci w krążeniu krwi, redukcji stresu, poprawią funkcjonowanie umysły i wydajność organizmu.


20. Kawa może zwiększyć dopaminę. Idealny czas do picia kawy to pusty żołądek z niewielką ilością cukru bądź żadną. Picie kawy w umiarkowanych ilościach pomaga zwiększyć wydolność mózgu i polepszyć nastrój.


21. Zielona herbata jest jednym z najlepszych trunków w celu zwiększenia siły umysłowej i ochrony mózgu przed toksynami i wolnymi rodnikami.


22. Co z CZEKOLADĄ? Powiedz jej: „TAK”. Niektórzy badacze uważają, że kakao (czekolada) jest silnym przeciwutleniaczem, w ochronne mózgu.


23. Jedz jagody, mają najwyższą ORAC (wartość przeciwutleniacza), dlatego uważane są za jeden z najlepszych dopalaczy dla mózgu.


24. Nie martw się, bądź szczęśliwy! Unikaj gniewu i negatywnych emocji. Bądź optymistą. Dostrzegaj swoją szklankę do połowy pełną, nie pustą.


25. Bądź romantyczny. Miłość w sercu sprawia, że rośnie kwiat umysłu.


26. Upewnij się, że śpisz wystarczająco. Twój mózg jest odmładzany w czasie kiedy śpi.


Głosuj (0)

meblekolonialne10 10:22:49 14/03/2013 [Powrót] Komentuj







Profil:

Blog o moich dokonaniach


Archiwum:
2013
Październik
Wrzesień
Lipiec
Marzec


Ulubieni:


Linki: